4 SUPERFOODS, które warto spróbować!

biogo

Modę na pokarm typu SuperFoods rozpętała Ania Lewandowska. Na początku nie do końca byłam przekonana do tego super jedzenia, dopóki nie spróbowałam tych 4 produktów. Są to produkty obdarzone niezwykłą mocą uzdrawiającą i odmładzającą W stu procentach naturalne, nieprzetworzone i niskokaloryczne.

Jak wiecie ostatnio przechodzę metamorfozę. Pomimo diety szukam ciekawych produktów, które mogę wprowadzić do moich posiłków. Temat super żywności nie jest mi obcy, a czas redukcji to dobry moment, aby przetestować dane produkty wspomagające odchudzanie. SuperFoods to grupa produktów, które mają szczególnie dobroczynny wpływ na organizm. Są bogate w witaminy, substancje odżywcze czy antyoksydanty. Wiele z nich ma również działanie antynowotworowe. Znacie na pewno powiedzenie: „Nie wystarczy jeść, trzeba się odżywiać”. Superdieta to dieta dobrze zbilansowana, w której superżywność zajmuje ważne, ale nie wyłączne miejsce.

Oto kilka informacji na temat czterech popularnych super produktów:

superfoods

NASIONA CHIA

Z nasionami zaprzyjaźniłam się, kiedy przyjaciółka mi opowiedziała o bardzo smacznym puddingu zrobionego z tego właśnie produktu. Wystarczy malutkie nasiona zalać mlekiem, dodać łyżkę białka w swoim ulubionym smaku, wymieszać i wstawić na noc do lodówki. Dodatkowy plus jest taki, że rano nie trzeba robić śniadania. Chia inaczej szałwia hiszpańska bogate są w kawasy omega-3, poprawiają pamięć, zawierają sporo minerałów i witamin.

chia

ZIELONA KAWA

Kawa zielona to niepalone ziarna kawy Robusta, które nie zostały poddane obróbce termicznej. Jej smak jest kwaśno-ziołowy, do którego można się przyzwyczaić. Niepalona kawa ma wiele pozytywnych działań m.in. wpływa na proces odchudzania, co zostało potwierdzone naukowo. Ziarna zielonej kawy zawierają kwas chlorogenowy, który zmniejsza wchłanianie węglowodanów o 7% – ze wszystkiego co zjemy. Jedne z badań wykazały, że grupa osób spożywających zieloną kawę w określonym czasie schudła średnio 5,4 kg, podczas gdy druga grupa, pijąca kawę zwykłą, schudła średnio 1,7 kg. Naukowcy zaznaczają jednak, że aby kawa zadziałała, dieta musi być niskotłuszczowa – należy ograniczyć spożywanie tłuszczy do niezbędnego minimum. Warto również wspomnieć o wybitnych właściwościach przeciwbakteryjnych, przeciwwirusowych i przeciwgrzybiczych. Jeśli zdecydujesz się na kupno preparatu z zieloną kawą, nie sugeruj się ceną. Wybieraj produkty ziołowe, naturalnego pochodzenia.

kawa_zielona

SPIRULINA

To jeden z wielu gatunków alg produkowany w morskich hodowlach głównie w Ameryce i Azji. Zawiera całą długą litanię witamin i substancji odżywczych. Można by powiedzieć, że ma supermoc! Zawiera bowiem ok. 3900% więcej beta-karotenu niż marchew, 2300% więcej żelaza niż szpinak, 375% więcej białka niż tofu, 300% więcej wapnia niż mleko. Spirulina jest bogata w enzymy, bioflawonoidy, kwas foliowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają schudnąć. Korzystnie wpływa na poziom cukru we krwi, działa antywirusowo, antyalergicznie, wspomaga nerki i wątrobę, poprawia odporność, obniża ciśnienie. Pomimo swojego okropnego, morskiego smaku, polecam ten specyfik.

spirulina

MŁODY JĘCZMIEŃ

Pod nazwą zielony jęczmień kryje się po prostu młode, nie w pełni dojrzałe zboże (takie zawiera najwięcej wartości odżywczych), które robi ostatnio ogromną karierę nie tylko jako suplement diety wspomagający odchudzanie, ale także swoista recepta na braki w organizmie. Działa przeciwzapalnie i przeciw nowotworowo. Jest doskonałym źródłem witamin (E, B1, B2, B6 oraz B12), chlorofilu, żelaza, wapniu, magnezu, cynku, ale i dużo błonnika. Okazuje się, że zawiera więcej beta-karotenu niż marchew, więcej witaminy C niż pomarańcze, czy 5 razy więcej żelaza niż szpinak. Dodatkowo oczyszcza i odtruwa organizm, poprawia pracę jelit oraz skład chemiczny krwi. Smakuje jak trawa i z jakiegoś powodu bardzo mi ten smak odpowiada.mlody_jeczmien

Podsumowując, nie wchodźmy w paranoje związane ze zdrowym odżywianie, czy łykaniem tylko super jedzenia. Nie dość, że portfel ucierpi, to efektów brak.  Najważniejsza jest zmiana stylu życia i wyrzucenia czipsów do kosza. Dodajmy do tego regularne ćwiczenia, a efekt SUPER figury osiągniemy bez problemu. Warto włączyć superfoods do diety, ale wcale nie trzeba przepłacać za jagody goji czy wodę kokosową. Wśród popularnych warzyw i owoców również znajdziemy wartościowe produkty, które nie zrujnują naszych portfeli, np. czosnek, jarmuż, siemię lniane itp.

Jeśli jednak macie ochotę na produkty, które tutaj przestawiłam, zapraszam Was na stronę biogo.pl, skąd zamówiłam te cudeńka. Podlinkowałam Wam każdą nazwę produkty, byście mogli bez problemu je znaleźć. Paczka, którą otrzymałam była dobrze zapakowana, aby produkty się nie zniszczyły w trakcie transportu. Dodatkowo otrzymałam uroczy list. Polecam ten sklep.

Jestem ciekawa co Wy sądzicie o superfoods. Ja jestem w trakcie testowania. Na pewno za niedługo podrzucę Wam ciekawy przepis.

pozdrawiam

6 Comment

  1. Uwielbiam nasiona chia! Gości u mnie nie tylko w puddingu, ale również w ciasteczkach :)

    1. Oooo ciasteczka. Masz sprawdzony przepis na nie?

  2. dsdesign says: Odpowiedz

    Hej!
    Widzę, że przydałoby Ci się profesjonalne logo na bloga. Wykonam takie za niewielką cenę, zapraszam do kontaktu i do obejrzenia mojego portfolio http://www.dsgrafika.portfoliobox.net/
    Pozdrawiam!

    1. Hej,

      dzięki za ofertę, ale mam już osobę, która ma mi logo stworzyć. :)

  3. Ciekawe produkty. Moim zdaiem raz na jakiś czas można sobie sprawić takie dietetyczne dodatki do jedzenia urozmaicając je w ten sposób.

    1. To prawda, warto urozmaicać sobie posiłki. :)

Dodaj komentarz