Jak dbać o higienę na siłowni?

physiotherapy-595529

Heja,

Znikłam na dość długo, bo prawie na miesiąc, ale ja tak już mam. Muszę się zebrać do pisania, wtedy coś na pewno na skrobię. Ostatnio sporo się działo w moim życiu. Przeprowadzki, dużo pracy, ślub mojej kuzynki i wiele więcej. Dlatego bieganie stało się coraz bardziej mniej regularne, aż do całkowitego brak chęci go uprawiania. Potem już nie mogłam się przełamać, a waga wtedy skała do góry… Wpadłam mini depresję, aż do ukazania się drugiego nr czasopisma Be Active od Ewy Chodakowskiej, w której była karta My Life na siłownie, którą mam od siebie jakieś 10 min piechotą. Oczywiście musiała przeleżeć jakiś czas w szafce, ale dojrzałam do decyzji i poszłam. Poniekąd też gonił mnie czas, bo ważność karty jest do 15 września. Ale już teraz myślę, by wykupić pakiet na cały rok i obecnie przestawić się z biegaczki na crossfighterkę, którą byłam kiedyś. Sądzę, że ta przerwa od biegania, a skupienie się na siłowni da mi sporo, ponieważ potrzebuje mieć bata nad sobą.

Dzisiejszy post dedykuje wszystkim kobietom trenującym na siłowni. Mam nadzieję, że tych kilka wskazówek Wam się przyda. 

crossfit-534615

Czystość na siłowni jest bardzo ważnym aspektem. O czym miałam możliwość się przekonać, bo przez chwilę miałam okazję sprzątać jedną z siłowni. Praca się okazała bardzo fizycznym wysiłkiem i nie był w odpowiednich godzinach dla mnie, więc zrezygnowałam. Środki do czyszczenia łazienek, podłóg itp. były bardzo żrące, więc musiała pracować w rękawiczkach. Takie działania już świadczą o niebezpieczeństwach jakie czyhają na nas na siłowni. Ale głowa do góry, sami możemy zadbać o swoje bezpieczeństwo i czystość, a przy okazji inne osoby ćwiczące na tej samej sali, by nie musiały przyjmować Naszych bakterii i vice versa.


gym-592899

Gdy kupujesz karnet warto przejrzeć oferty innych klubów, no chyba, że masz kartę multisport, to nie musisz się niczym przejmować. Jednak pamiętaj każdy klub ma swoje reguły co do czystości. Warto odwiedzać te, które są klimatyzowane, widać, że osoby sprzątające są cały czas na miejscu. Nie ma starego sprzętu, tapicerka z niczego nie schodzi. W takich klubach warto potrenować.

Zawsze ze sobą bierz ręcznik, klapki i buty na zmianę. Szanuj innych i zmieniaj obuwie, w którym chodzisz na co dzień (po dworze), na ten specjalne przygotowane na siłownię. Nie muszą być to nowe buty, ale ważne by podeszwa była czysta, by nie wnosić piachu. Pamiętaj też o klapkach, gdy chodzisz się myć by nie chodzić po podłodze na bosaka. Podłoga jest czyszczona, ale nie wiadomo, kto przed chwilą po niej chodził. Natomiast ręcznik warto mieć ze sobą, gdy trenujesz na macie, czy na urządzeniach, izolujesz się od niego, a zarazem sam/sama nie zostawiasz swojego potu.

Często zapominanym aspektem jest dezynfekcja sprzętu. Po skończonym ćwiczeniu warto przetrzeć sprzęt spray’em do odkażania, który powinien być na sali wraz z ręcznikami papierowymi. Dbajmy o siebie i innych.

Gdy trenujesz – pocisz się, dlatego musisz uzupełniać płyny. Mniej swoją własną butelkę wody. Nigdy nie bierz od innych łyka wody, a jak już staraj się załatwić jakieś szklanki lub kubeczki plastikowe. Niektóre siłownie mają w swojej ofercie wodę w baniakach, a przy nich małe kubeczki, ewentualnie w recepcji można zakupić izotonik lub wodę.

Gdy ćwiczysz nie dotykaj rękoma twarzy. Gdy pracujesz nad swoim nowym ciałem, musisz dotykać różnych sprzętów, na których są bakterie plus do tego swój własny pot, który nie służy Naszej delikatnej cerze. Dlatego na głowę załóż opaskę, by grzywka czy inne włosy nie wchodziły Ci na twarz.

Pamiętaj o szybkim prysznicu po treningu! Nie tylko ważna jest higiena otoczenia, ale i Nas samych. Nasz pot jest dobrą pożywką dla bakterii, przy okazji poczujesz się od razu lepiej.

Dbaj o czystość siebie i swojej garderoby. Gdy kończysz trening, włóż strój i buty w osobne worki. W domu od razu je wyciągnij i włóż do prania, a buty pozostaw do wywietrzenia.

Na koniec -pamiętaj o dobrze dobranym stroju sportowym! Musi być on przewiewny, wygodny i wykonany ze sztucznych tkanin typu poliester, które oddają pot na zewnątrz, a nie jak bawełna wszystko w siebie chłoną.

Mam nadzieje, że tych kilka porad się przyda. Więc torby w rękę i na siłownie!

fitness-375472

4 Comment

  1. Gosia says: Odpowiedz

    Naucz się pisać po polsku, zanim zaczniesz coś publikować. Jak można dedykować coś kobietą??? Pisze się kobietOM.

    1. Aga4run says: Odpowiedz

      Dziękuje za poprawienie mi błędu. Czasem się zdarza coś szybko napisać i przeoczyć błąd. Często nawet kilka razy przed publikacją czytam tekst i poprawiam takie krzaki. To się zdarza nawet największym czasopismom. Jeszcze raz dziękuje! :)

  2. JCH says: Odpowiedz

    „(…) w którym chodzisz na co dzień (po dworzu), na ten specjalne (…)”
    Nie ma takiego słowa jak „dworzu”:
    http://sjp.pwn.pl/slowniki/na-dworzu.html

    Pozdrawiam

    1. Aga4run says: Odpowiedz

      Dziękuje za uwagę. Cały czas się uczę poprawnie pisać. :) Dziękuje za znalezienie krzaczka.

Dodaj komentarz