Kurkumina – czy warto stosować ten suplement diety?

kurkumina95_6

Uwielbiam świat przypraw, ziół i naturalnej suplementacji. Często robię potrawy, które mocno są przyprawione, ponieważ wierzę w siłę ziół. Roślina o nazwie ostryż jest bardzo popularna w medycynie dalekiego wschodu, ponieważ z niej wytwarza się przyprawę wszystkim znaną, czyli kurkumę. Dzisiejszy post dedykuje właśnie tej roślinie, która ma wiele właściwości dobrych dla organizmu.

kurkumina95Kurkuma to inaczej złoto Indii.  

Ten charakterystyczny, żółtopomarańczowy kolor potrawom curry nadaje kurkumina, która zawarta jest w kurkumie. Zastosowanie tej przyprawy w barwieniu produktów spożywczych sięga 600 r. p.n.e.. Z zapisków hinduskich i chińskich medyków można się dowiedzieć o wielu dobroczynnych działaniach kurkumy. Była ona stosowana w celu łagodzenia skurczów menstruacyjnych, chorób układu oddechowego, chorób pasożytniczych, niedrożności wątroby, wrzodów oraz stanów zapalnych. W ostatnich latach zainteresowali się nią naukowcy, którzy odkryli że kurkumina – czynny składnik kurkumy – wykazuje ponad 400 korzyści zdrowotnych, w tym właściwości przeciwnowotworowe i przeciwcukrzycowe.kurkumina95_2

Dlaczego sportowiec powinien spożywać kurkuminę?

Jej suplementacja jest wskazana dla osób uprawiających sport, ponieważ ma silne działanie przeciwzapalne – unikamy kontuzji. Dla biegaczy też jest ważne funkcjonowanie układu krwionośnego, które kurkumina wspiera antyoksydacyjne. To właśnie osobom zdrowym, ale uprawiającym sport, powinno zależeć na wspomaganiu funkcjonowania układu krwionośnego tak prostą i nieinwazyjną metodą jak dodatek kurkumy do codziennych posiłków. Artykułów na temat wpływu tego środka na organizm sportowca jest wiele, tak samo różnych badań. Zachęcam do zagłębienia się w tą tematykę.kurkumina95_3

Kurkumina 95 – polski złoty środek.

Około 2 miesięcy temu zaczęłam zażywać suplement diety polskiego producenta Yango, produkt Kurkumina 95. Akurat współpraca nawiązała się w okresie, gdzie bardzo intensywnie trenowałam, więc suplementacja takiego środka było strzałem w 10. Produkt, który zażywałam ma jedną z najwyższych dawek kurkuminy na rynku. Dzienna dawka (2 kapsułki) to 532 mg kurkuminy oraz prawie 10 mg piperyny (jest potrzebna dla lepszej wchłanialności kurkuminy).kurkumina95_4

Warto stosować, czy nie?

Po mniej więcej dwóch tygodniach czułam nieco szybszą regenerację na poziomie mięśniowym. Zakwasy po treningach siłowych na następny dzień były mniejsze. Poza tym po pierwszych dniach stosowania zauważyłam większą ilość wypróżnień, co mam nadzieję, że było związane z wydzielaniem toksyn. Pewna zależność, też mi nie dawała spokoju. Większość osób startująca ze mną w metamorfozie przeszła różnego typu kontuzje. Mi osobiście nic nie było, pomimo trudnych treningów. Sądzę, że mogło być zdarzenie losowe, chociaż w jakieś części suplement wpływał na moje ciało. Uważam, że lepiej się regenerowało, a stany zapalne, które mogły powstać, szybko mijały. Więcej zmian nie zauważyłam. Zresztą umówmy się, że wyczucie organizmu wymaga niezwykłej świadomości własnego ciała, którego uczymy się całe życie.kurkumina95_5

Podsumowując, pamiętajcie, że najlepiej wpływa na organizm dobra i zbilansowana dieta. Suplementy mogą być jedynie dodatkiem. Jeśli suplementy, to tylko w naturalnej postaci. Dlatego zachęcam Was do eksperymentowania i weryfikowania co Wasz organizm toleruje najlepiej. Badania nad kurkuminą wyraźnie pokazują, że regularne stosowanie tego daru od natury, może Nam pomóc w sportowym rozwoju. Ja na pewno będę stosować jeszcze przez kolejne 2 miesiące kurkumę, którą będę dodawać do różnego typu potraw. Warto też zapamiętać, aby czytać składy suplementów, ponieważ to, że jest napisane 100 % czysta kurkuma, to skład może być gorszej jakości. Dlatego odsyłam Was do sprawdzonej przeze mnie marki, czyli na stronę: www.kurkumina95.pl.kurkumina95_7pozdrawiam

Dodaj komentarz