Przedtreningówki dla kobiet – czy warto?

przedtrenigowka

Gdy ostatnio weszłam w cykl intensywnych treningów siłowych poczułam, że po godzinie mam już dość. Brak koncentracji i skupienia przy każdym powtórzeniu, tylko mnie irytował. Aby to zmienić i wykonać swój trening na 100%, zainteresował mnie temat odżywek przedtreningowych. 

Większość kobiet myśli, że odżywki są tylko dla mężczyzn, co jest błędnym myśleniem i cieszę się, że coraz więcej Pań decyduje na poszerzenie swojej wiedzy na temat suplementacji oraz diety. Dużo obecnie trenujących kobiet stosuje białko i witaminy. Ale również jest wzrost zainteresowania suplementacją kreatyny oraz przedtreningówkami. Żyjemy w takim pędzie, że Nasz organizm nie nadąża się zregenerować. Dodatkowo dochodzi złe odżywanie i motywacja spada. Wpadamy w wir pracy, a kilogramy rosną. Karnet na siłownie leży w domu, bo człowiek przychodzi zmęczony i nie ma już na nic ochoty. Dlatego zostały stworzone przedtreningówki, aby pobudzić organizm i złamać ten krąg ciągłego zmęczenia.przedtrenigowka1

Kobieta też może być zmęczona.

Współczesna kobieta, to osoba, która ma wiele obowiązków na głowie. Dom, praca, rodzina, a gdzie czas dla siebie? Oj, wiele kobiet tak ma. Próbuje się coś zmienić przez dietę i ćwiczenia, ale motywacja po tygodniu, czasem dwóch znika. Wtedy warto sięgnąć po suplementy, które wesprą organizm i go pobudzą, a dodatkowo dostarczą odpowiednich witamin i substancji, który wesprą oraz  wzmocnią go. Rynek jest przesycony suplementami diety, więc jak wybrać właściwy?przedtrenigowka2

Co musi mieć dobra przed treningówka?

W zależności od składu, najlepiej gdyby odżywka zawierała w sobie te związki:

  • Arginia –  jest to jeden z najbardziej niezastąpionych aminokwasów endogennych w naszym organizmie. Swoje zastosowanie znajduje w wielu procesach fizjologicznych ludzkiego metabolizmu takich jak np. synteza hormonu wzrostu czy detoksykacja ze zbędnych i szkodliwych produktów przemiany materii.
  • Cytrulina – w sporcie wykorzystywana jest ze względu na działanie wspierające proces syntezy argininy w organizmie człowieka. Oznacza to, że ilość przyjętej cytruliny będzie powodowała zwiększenie ilości argininy w naszym ustroju. Działanie to przełoży się z kolei na ilość tlenku azotu (syntezowany pod wpływem argininy), który będzie oddziaływał na rozszerzenie naczyń krwionośnych i lepsze ukrwienie pracującego mięśnia.
  • Azotany – to aktywne biologiczne związki chemiczne, o niezmiernie doniosłej roli dla prawidłowego funkcjonowania wielu układów i narządów,  a zwłaszcza – układu krążenia. Ich funkcją są: obniżanie ciśnienia tętniczego krwii, działania antyzakrzepowe, tworzenie nowych naczyń krwionośnych, wpływają na procesy pamięciowe, poprawiają wydolność.
  • Agmatyna – jest metabolitem argininy, związkiem zaliczanym do amin biogennych (organicznych pochodnych amoniaku powstałych w wyniku dekarboksylacji aminokwasów). Bierze udział w wielu reakcjach metabolicznych oraz wpływa również na funkcję śródbłonka zwiększając produkcję tlenku azotu. Doprowadza to m.in. do zmniejszenia oporu naczyniowego, zmniejszenia ciśnienia tętniczego oraz zwiększenia efektu tzw. pompy mięśniowej.
  • BCAA
  • Kreatyna
  • Pobudzacze typu: tauryna, kofeina, tyrozynaprzedtrenigowka4

Związki te sprawia, że na treningu dasz z siebie 100%, a motywacja podskoczy. Wiele tego typu suplementów można znaleźć na stronie: dso.pl, gdzie zapraszam Cię do odwiedzenia. Warto zapoznać się z listą legalnych i przebadanych suplementów przeznaczonych do stosowania przed treningiem. Wybrać efekt, który chcemy osiągnąć i zastosować jedynie poszczególne substancje, które nie wpłyną negatywnie na stan naszego zdrowia. Pamiętaj, aby zawsze zachować dużą ostrożność przy stosowaniu przedtreningówek. Jeśli na początku nie chcesz się bawić w mocne suplementy na początek polecam Ci serie Queen Fit od firmy Olimp. Suplement o nazwie Work it idealnie sprawdzi się na ciężkie dni. Ja osobiście również polecam Intra Workout z Trec. pozdrawiam

Dodaj komentarz